Er du vores nye kollega?

Læs og se mere om os som arbejdsplads, hvad vi kan tilbyde og hvilke værdier vi arbejder under.

Regnbuen-Valmuen er et dagtilbud for de mindste (de 0-3 årige) i Vejle kommune.

Vi vil udvikling, højkvalitet og nytænkning i et nærværende læringsmiljø, hvor trivsel, udvikling og dannelse er noget af det mest betydningsfulde.
 
Som pædagog i Regnbuen-Valmuen vægter vi et tæt samarbejde med dine nærmeste kolleger på stuen og i zonen, samtidigt med at vi har blik for det faglige samarbejde på tværs af begge huse.
 
Har du et særligt pædagogisk afsæt, indenfor eksempelvis sansemotorik, sang og teater, science, leg, Marte Meo eller noget andet spændende, så vil du hos os i høj grad få mulighed for at udfolde, videreudvikle og vidensdele med dine kollegaer.
Mød os i Regnbuen/Valmuen

Vi vil gøre vores bedste, for at du:

  • Møder og oplever engagerede kolleger, der brænder for vuggestuelivet.
  • Oplever en institution der arbejder målrettet med barnets sproglige udvikling.
  • Møder en engageret forældrebestyrelse og forældregruppe.
  • Oplever en ledelse, der vægter samarbejde, faglig udvikling og trivsel højt blandt alle ansatte.
  • Ser at vi vægter det gode arbejdsmiljø og samarbejde på tværs, bl.a. gennem vores arbejdsmiljørepræsentant og tillidsrepræsentant. Vi har modtaget arbejdsmiljøstyrelsens grønne smiley.
  • Oplever en mangfoldig børne- og forældregruppe.

Hos os er det vigtigt, at vi:

  • Skaber tryghed, omsorg og nærvær for vuggestuebørnene.
  • Har interesse og ambitioner for børnenes trivsel og udvikling, med fokus på det enkelte barn i det store og det mindre børnefællesskab.
  • Skaber udviklende og alderssvarende læringsmiljøer i en genkendelig hverdag.
  • Udfordre den pædagogiske praksis, hvor vi bruger os selv som aktive medspillere i både voksen- og børneinitierede aktiviteter, og hvor legen især er i fokus.
    Arbejder alene i små fællesskaber, og samtidig indgår i et tæt samarbejde med kollegerne.
  • Er fagligt velfunderede og arbejder systematisk med planlægning og dokumentation af den pædagogiske praksis.
  • Prioriterer forældresamarbejdet særligt højt, er nysgerrig og imødekommende i samarbejdet.
  • Bidrager til udvikling af en refleksiv læringskultur.